Hogyan gyilkolja meg turbóját 5 egyszerű lépésben?
A valódi kérdés persze az, hogy miként kerülje el ezeket a hibákat, de valamit tenni általában egyszerűbb, nézzük a lehetőségeit:
Hosszú utakat, nyári autópályás tempós szakaszok után azonnal állítsa le autója motorját, ahogyan célhoz ér.
Hogyan fogja kinyírni a turbót? Motor leállításakor akár 400 fokos turbóban megszűnik az olaj hűtő hatása, és a turbó csapágyakban lévő olaj megég. Ezzel egyszerre két gond is keletkezik
- az odaégő olaj koromként a felületen ragad és rontja a további olaj áramlást
- a csapágyban nagyságrendileg magasabb surlódás keletkezik a folytatásban, amitől a tengely akár meg is ragadhat később.
Hogyan kerülje el ezt? Egyszerűen miután célhoz ér még három-négy percig hagyja alapjáraton járni járműve motorját, amíg az olaj a turbó belsejét is visszahűti. Ezzel megóvta a „korai kiégéstől”.
Töltögessen ötletszerűen mindenféle olajokat a motorjába
Hogyan fogja kinyírni a turbót?
A különböző viszkozitású olajak felhabosodnak, nem tartják meg a turbóban szükséges olajnyomást, amivel az őrült sebességgel pörgő turbó időszakosan kenés nélkül marad. Hosszútávon biztos turbóhalál.
Hogyan kerülje ezt el?
Csakis a gyárilag előírt olajat használja, és utántöltést is kizárólag azzal végezzen.
Hidegindítás után, repkedő mínuszokban azonnal kezdje tolni neki, hiszen az autó azért van, hogy használjuk…
Hogyan fogja kinyírni a turbót?
A hideg olaj még sűrű és nehezen jut át a turbó pár mikron vastagságú kenési helyein. Elég csak nagyon rövid ideig kenés nélkül fusson a turbó és máris vége lesz a dalának.
Hogyan kerülje ezt el?
Indítás után hagyjon 30-50 másodpercet motorjának, hogy a kenési helyekre mindenhová biztonsággal eljusson az olaj.
Miután elindult az autóval, használja közepes fordulatszámtartományban, hogy az olajnyomás meglegyen, de ne pörgesse túl, amíg a hűtővíz és az olaj el nem éri az üzemi hőmérsékletét.
Vegye lazára az olajcsere periódust, „jó az még” pár ezer kilométerre
Hogyan fogja kinyírni a turbót?
Az olajcserével egyidőben a szűrőket is cserélni kell, amikben az olajcsere idejére valószínűleg már felhalmozódtak a szennyezőanyagok. A túlhasználattal ezek a szennyezőanyagok már visszakerülnek az olaj vagy levegőáramba, illetve eldugítva a csatornákat működési zavarokhoz, a turbó túlerőltetéséhez, esetleg sérüléséhez vezetnek.
Hogyan kerülje ezt el?
Tartsa be a gyár által megszabott olajcsere időszakokat.
Motor leállítás előtt nyomjon még egy kövér gázfröccsöt, és vegye le a gyújtást, mert az olyan menő
Hogyan fogja kinyírni a turbót?
A forró turbó még pörögni fog, de a motorból már nem érkezik olajnyomás a kenéséhez.
Hogyan kerülje ezt el?
Leállítás előtt csak hagyja alapjáraton forogni a motort rövid ideig és azután állítsa le, minden extra gázadás nélkül.
Ha ezeket a rossz tanácsokat betartja garantáltan sűrűn ügyfelünk lesz. Köszönjük közreműködését!
De komolyra fordítva a szót: Turbója elképesztő terheléseket visel el a normál, gondos üzemeltetés során is. Persze meghibásodhat anyaghiba vagy motor kenési - hűtési gondok miatt is, de nagyon sok turbó egész életciklusában hibátlanul működik. Ha betartja ezeket az egyszerű szabályokat, lehet, hogy soha nem kell turbóját javíttatnia.
Kérdése van? Forduljon hozzánk bizalommal, hívja a 06 20 9785 972-es telefonszámot! Állunk rendelkezésére.