A turbófeltöltő cseréje
A turbók nagy többsége kibírja az autó motorjának teljes életciklusát javítás vagy csere nélkül. Azonban ha kenési, hűtési vagy vezérlési hibák miatt a turbó cseréje válik szükségessé ezekre a szükséges lépésekre hívnánk fel a figyelmét:
Nulladik szabály:
Soha ne szerelje be az új turbót, amíg nem tudja 100%-os biztonsággal, hogy mitől hibásodott meg az előző turbója!
100 hibás turbóból 95 esetében nem a turbó tehet a hibáról, hanem a turbóhiba valamilyen motorhiba következménye.
A turbó, nem a motor része? – kérdezheti most jogosan.
Annyiban nem az, hogy a turbó nem kap direkt hajtást a motortól, hanem a motorból távozó kipufogógáz hajtja meg. A turbó tengelyének kenését viszont a motor olajpumpája biztosítja. A turbó tehát meg tud hibásodni egy rajta kívül álló szerkezet hibájából is. Bekerülhet a belsejébe levegő oldalon vagy a kipufogó oldalon is idegen anyag, ami azonnal képes szétroncsolni az őrült fordulatszámon pörgő turbinalapátokat.
Ezért is esszenciálisan fontos, a turbós motor megfelelő és olajcsere ciklust pontosan követő karbantartása. De ha a baj már bekövetkezett, a legfontosabb, hogy a turbó cseréje előtt megállapítást nyerjen a meghibásodás pontos oka. A cserét csak azután szabad elvégezni, ha a meghibásodást előidéző hibák kijavításra kerültek. Ha ez nem történik meg, az új turbónál is rövid időn belül bekövetkezhet a hiba és „megy a levesbe ez is”.
A beépítés során, a motor gyártója által előírt munkálatokat is figyelembe véve, minimálisan a következőket kell elvégezni és betartani:
A turbófeltöltő cseréje 1. szabály
A turbófeltöltő cseréjét csak megfelelően képzett szakember, a szükséges műszaki feltételeket biztosító szakműhelyben végezheti. Szakműhelynek minősül a szakosodott márkaszerviz vagy olyan független szerviz, amely rendelkezik az adott autó-, motortípusra vonatkozó javítási munka elvégzéséhez szükséges szakértelemmel.
A turbófeltöltő cseréje 2. szabály
A motorban mindenképpen a gyártó által előírt minőségű olaj felhasználásával kell elvégezni az olajcserét. Ezt az olajcserét még az új turbó felszerelése előtt el kell végezni!
A turbófeltöltő cseréje 3. szabály
Mindenképp olajszűrő és levegőszűrő cserét is kell végezni, attól függetlenül, hogy mikor voltak utoljára cserélve. Tilos utángyártott termékeket használni, csak eredeti, a motor gyártójától származó szűrők használhatók.
A turbófeltöltő cseréje 4. szabály
A csatlakozó részeket a szennyeződésektől (olaj, tömítés darabok, por, olajsár, korom stb.) meg kell tisztítani. Kötelező átvizsgálni a levegő oldal csöveit a légszűrőtől indulva. Bármilyen szennyeződés maradna bennük, indítás után egyből tönkretenné a sűrítőkereket. Fals levegőt sem szívhat a levegőoldal hasonló okból.
A turbófeltöltő cseréje 5. szabály
Tilos folyékony tömítőanyagot használni a turbófeltöltő olaj be- és kimeneti csatlakozásainál, sőt az egész olajrendszerben!
Ha az előző turbó a kipufogó oldalon hibásodott meg, akkor kötelező motor kipufogógáz leömlő részét is megbontani és kitisztítani. Ha ott mindent rendben találna, kötelező átvizsgálni a katalizátort is, hiszen, ha ott található dugulás, az szintén tönkreteheti a turbót.
Számos szabályt nem írtunk most ide le.
A Turbószerviz Felcsiki minden új; gyári felújított vagy szervizelt turbóhoz is pontos beszerelési útmutatót mellékel. Ezeket az útmutatókat nem csak tanácsos, de az ön érdekében kötelező pontról pontra betartania szerelőjének. Ezzel garantálhatja, hogy az új turbó első beüzemelése és próba járatása is szakszerűen történjen.
Ha így tesznek turbója várhatóan hibátlanul szolgálja kilométer százezreken keresztül.
Kérdése van? Forduljon hozzánk bizalommal, hívja a 06 20 9785 972-es telefonszámot! Állunk rendelkezésére.